Základním kamenem úrazu tu bude opravdu hodně špatný scénář od méně známého scenáristického dua Adama Cozada a Craiga Brewera, kterému se nepodařilo vymyslet ani nějakou novou slušnou zápletku. Tarzan (Alexander Skarsgård) tak jen celou dobu připitoměle běhá džunglí, kamarádí se s místními domorodci, snaží se zachraňovat svou Jane (Margot Robbie) a do toho všeho se staví proti zlodušskému Christophu Waltzovi, jenž chce místní Konžany zotročit kvůli místním dolům s diamanty. Absolutně mimo je pak i snaha o vytvoření reálnějšího příběhu tím, že je zasazen do historického dění v Kongu, kdy o jeho kolonizaci usilovala jak Belgie, tak Velká Británie. Jedná se o jeden z rušivých elementů, kdy se postavy zbytečně pořád ohání jmény panovníků a politikou, což je v tomto dětském pohádkovém příběhu naprosto nepotřebné a matoucí. Stále je to však nic proti flashbackům, které se v Tarzanovi hlavně ze začátku objevují každou chvíli a divákovi tak pořádně zamotají hlavu v tom, co je vůbec současnost.
A jestli jste očekávali, že se v tomto kousku nabažíte alespoň vizuálních efektů, nebudete spokojeni asi ani po této stránce. Efekty totiž nejsou nijak hrozné, ale jedná se o dávno viděné věci, v nichž už byla Legenda o Tarzanovi dávno předčena svými předchůdci. Například letošní Kniha džunglí od Jona Favreaua totiž vyhrává na plné čáře, co se týče ztvárnění zvířat i exteriérů džungle.
Bohužel asi tak jediné, co se dá na nově vyprávěném Tarzanově příběhu ocenit, je akce a to, že se člověk vyloženě nenudí, přestože s filmem ztrácí každou další minutu trpělivost a je nucen úpět nad přímočarostí a jednoduchostí zápletky i jejím řešení. Herci se evidentně snaží, ale scénář jim tu vůbec nenahrává, takže zde také není příliš důvodů pro nadšení. Skarsgård a Robbie možná zapůsobí spíš svým vzhledem, jinak se jejich výkon pohybuje v průměru a menším plusem je tu Samuel L. Jackson jako jediný vtipný element filmu.
Nakonec je to tedy vyloženě ostudná letní jednohubka, která některé spektrum diváků asi zabaví, ale málokdo si na ni po pár měsících vzpomene. Na vině jsou zajisté hlavně scenáristé, z jejichž díla se už o příliš více vykřesat nedalo, takže filmu dost možná nepomohla ani režisérská taktovka Davida Yatese. Všichni zúčastnění i diváci by tak měli mít radost, pokud tento projekt upadne brzy velmi hluboko v zapomnění.